از دههی ۱۹۹۰، از کاراکترهای ترکیبی برای ساخت ایموجیهایی مشابه چهرهی خندان استفاده میشد. اسکات فالمن، یکی از استادان کارنیگ ملون، خلق کردن کنندهی این کاراکترها بود. به این کاراکترها ایموتیکان (Emoticon) گفته میشود که از مهم ترین آنها میتوان به ایموتیکان :-) و :-( و D-8 درون مکالمههای چت رومیدههی ۱۹۹۰ اشاره کرد. برای القای سخن طعنه آمیز از کاراکتر ;-) و برای انتقال بی اطلاعی از مسئلهای از کاراکتر ¯_(ツ)_/¯ استفاده میشود.
بااین همه، در سال ۱۹۹۹، شیرین کاری ژاپنی بوسیله نام شیگتاکا کوریتا ابتدایی ایموجی را ساخت. کوریتا روی آویشن توسعهی i-mode فرمان میکرد که اولین پلتفرم اینترنتی موبایلاز حامل موبایل ژاپنی DOCOMO بود. شعار کوریتا مدل سازی واسط کاربری دوست داشتنی بخاطر ارجاع اطلاعات به شیوهای ساده و مختصر بود. برای مثال، در این واسط کاربری به جای تلفظ هوای ابری از آیکن استفاده میشود. کوریتا تصاویری در ابعاد ۱۲ داخل ۱۲ پیکسل طراحی کرد که ازطریق شبکهی شبه صفحه کلیدی واسطهی i-mode تفویض شدنی بود. سپس، این تصاویر بوسیله رخ کاراکترهای افسون شده به موبایلها راه پیدا کرد. کوریتا درمجموع ۱۷۶ ایموجی نقشه کشی کرد که اکنون به بخشی از مجموعهی دائمیملکیی هنر مدرن نیویورک تبدیل شده است.
کاراکترهایی بی آرامیبرای نمایش وضعیت هوا (آیکنهای خورشید، ابر، چتر و آدم برفی)، ترافیک (خودرو، هواپیما، کشتی و قطار)، فناوری (تلفن همراه، تلویزیون، تلفن رومیزی و گیمهای دستی) و تمام حالتهای ماه منتشر شد؛ ولی این کاراکترها کاملا آگاهی بخش نبود. مقدماتی جنین ایموجی بود که راهی برای اضافه کردن احساسات به متن ارائه کرد. شاید جملهی «غلام حس میکنم» بوسیله انزوا جملهای سرد و بی روح باشد؛ اما اضافه کردن کاراکتر قلب به آن میتواند احساس قلب گرمیو دل سوزی را منتقل کند؛ اما این تازه آغاز سیاق ایموجیها بود.مقالههای مرتبط:ایموجیهای متاخر چگونه تولد میشوند؟ چگونه خودمان ایموجی بسازیم؟انتشار به روزرسانی بعد اینده ایموجیها ۶ ماه به تأخیر افتاد
ایموجیها به سرعت در ژاپن به اشتهار رسید؛ به طوری که باهم اتحاد کردنهای موبایل رقیب از ایدهی DOCOMO تقلید کردند. باهم اتحاد کردنهای خارج از ژاپن مثل اپل، از ایموجیها در پلتفرمهای دیگر استعمال کردند. تو سال ۲۰۰۷، تیمیاز گوگل از کنسرسیوم یونیکد التماس کرد استانداردهای جهانی را برای یکپارچههای ایموجیها در تمام پلتفرمها ایجاد درنگ. Unicode Consortium بوسیله عنوان سازمانی غیرانتفاعی برای پایه ریزی طرح رمزنگاری کاراکتر جهانی به اشتهار یونیکد در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد.
متنی که روی صفحات ارائه ظاهر میشود، ترکیبی از کاراکترهای یونیکد است و صرف رویت از دستگاه استفاده شده (مک، اثر سی، آیفون یا اندروید) مشخص یکپارچهای دارد. تمام مایههای مدرن تابع استانداردهای یونیکد است؛ درنتیجه، دست افزار «a» روی کامل صفحات ارائه روشن یکسانی دارد. قبل از یونیکد، صدها مقیاس رقیب برای رمزنگاری متن وجود داشت؛ به همین ترتیب، پس از تأیید شباهتها و با بررسیهای دقیق، طرح پیشنهادی یکپارچه سازی ایموجیها درون مه ۲۰۰۷ تأیید و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد.
تو سال ۲۰۰۸، اپل در iOS 2.2، ورق کلیدی مخصوص ایموجیها طراحی کرد. یک سال بعد، یاسو کیدا و پیتر ادبرگ، مهندسان اپل، ۶۰۸ ایموجی جدید به استاندارد یونیکد اضافه کردند. طرح پیشنهادی آنها تو سال ۲۰۱۰ پذیرفته شد و همراه با ترویج Unicode 6.0، آمار رسمیایموجیها به ۷۲۲ مورد رسید.
درنهایت اپل تو سال ۲۰۱۱، صفحه مفتاح رسمیایموجیها را به iOS تکثیر کرد. اندروید حزن دو سال بعد، از این مجموعه انقیاد کرد. بدین ترتیب، انسان میتوانستند مستقیما ازطریق ورق کلیدهای تلفن همراه خویشتن بوسیله ایموجیها دسترسی هویدا کنند. بوسیله پیشنهاد نیویورک تایمز، متنها را مینبوغ به آیکنهای کوچک تحول کرد؛ مثلا عبارت «I love you» به کاراکتر قلب و عبارت «LOL» به آیکن خنده.
با افزودن محبوبیت ایموجیها تعداد آنها غصه افزایش یافت. کارتل یونیکد سالانه ایموجیهای جدیدی به مجموعهی خویشتن افزایش میبطی ء که از کاربران سراسر دنیا جمع آوری شده است. این ایموجیها شامل انواع گیاهان، جانوران، غذاها و عرضه فعالیتها است. یونیکد برای تکثیر کردن هر دسته از ایموجیها، بوسیله فرایند تأیید و تصویب احتیاج دارد و ممکن است رسیدن ایموجی از طرح اولیه به تلفنهای همراه، دو سال طول بکشد. در نخست ایموجی جدید ازطریق طرح پیشنهادی رسمیبه کنسرسیوم یونیکد ارائه میشود. طرح های پیشنهادی ایموجیها دربرگیرنده توضیحاتی مانند برهان استفاده از ایموجی و ایدههایی برای پیدا آن است.
جنبهی طراحی ایموجیها پیچیده تیز از حد فرض است. بخاطر مثال، اگر ایموجی نشان دهندهی دانههای لوبیا باشد، باید طراح بین گوناگون لوبیا گزینش کند: لوبیای سیاه، لوبیای پخته، لوبیای سبز یا لوبیای سفید؛ لوبیا باید در صندوق باشد یا کاسه یا درون زمین سبز شده باشد. تو مرحلهی بعدی، زیرکمیتهی ایموجیها در کارتل یونیکد طرحهای پیشنهادی را بررسی میدرنگ. پس از فرود امدن به توافق، ایموجی جدید متولد خواهد شد.امکان پذیر است فرایند نقشه کشی تا گستردن هر ایموجی، حداقل دو سال طول بکشد
با رشد و ترقیی مجموعهی ایموجیها، استفسارهای مختلفی برای افراد در سراسر گیتی به وجود آمد. برای مثال، چرا برخی تصاویر درمقایسه با برخی دیگر ارجحیت دارد؟ چرا تعداد زیادی از آیکنها به سوشی (غذای ژاپنی) ویژه دارد؛ اما ایموجیای برای تاکو (غذای مکزیکی) یا دیگر غذاهای جهان بود ندارد؟ تعداد مشاغل تو ایموجی قرین آشپز و پزشک و پلیس هم اضافه یافته ؛ اما چرا تمام آنها مرد است؟ چرا درون میان ایموجیهای مختلف انسانی، هیچگاه کدام سیاه غشا یا رنگین غشا نیستند؟
در نفوذ کردن به استفسارهای مذکور، در سال ۲۰۱۴، کمپین بزرگ دیپلماتیک سازی ایموجیها آغاز شد. طبق پیشنهاد این کمپین، تنوع جنسیتی و خانوادگی و تا اینکه غذایی ایموجیها تکثیر یافت. تنوع ایموجیها به منزلهی تأیید ادبهای متنوع بود؛ بدین ترتیب، ایموجی به عنوان زبانی مهم در عصر دیجیتال به تکامل رسید.
در سال ۲۰۱۵، یونیکد اولین قدم به سمت تکثیر تنوع ایموجیها را با عرضهی گزینهای برای تغییر رنگ غشا ایموجیهای انسانی برداشت. همچنین، فعالیتهای بیشتری بوسیله ایموجیها افزایش کرد. از آن زمان، هر به روزرسانی شامل گامهایی بوسیله سمت افزایش تنوع فرهنگها و افراد بوده است. برای مثال، بازی کاران و پزشکان زوجه یا نسوان باحجاب بی قراری بوسیله مجموعهی ایموجیها اضافه شد. اخیرا یونیکد گامهایی برای پاشیدن ایموجی افراد اثر جسمیو نمادهای دیگری از افراد متنوع جامعه برداشته است.
با اینکه هرکدام از پلتفرمها به شکل متفاوتی ایموجیها را ایفا میبطی ء ، مقیاس یونیکد بخاطر شکل واقعی ایموجیها هم ارز است و صرفا اجرا و ظاهر نهایی برعهدهی طراحان است. بوسیله همین دلیل، ممکن است یک ایموجی در دستگاههای اپل صریح متفاوتی با ایموجیهای اندرویدی داشته باشد. به دلیل مشکلات مجوز، هر شریک شدن برند ایموجی خود را دارد که حتی میتواند بوسیله خروجیهای بامزه لطافت منجر شود.
ناگفته نماند جهت ایموجی هم یکی از دیگر ابعاد عمده تو نقشه کشی ایموجی است. تغییر جهت میتواند بوسیله لباس درخورتوجهی معنای ایموجیها را تغییر دهد. برای مثال، جهت ایموجی تفنگ میتواند بوسیله معنی شلیک کردن به شخصی خاص باشد.کنسرسیوم یونیکد گامهایی برای افزایش تنوع فرهنگی ایموجیها برداشته است
با وجود تلاشهای متعدد برای مدل سازی و مفاهیم سازگار، برخی ایموجی ها مقدور است ذهنی خویشتن را از دست دهد یا برداشت دیگری از آنها شود. برای مثال، بسیاری از افراد از ایموجی دو دست مقابل یکدیگر برداشت اشتباهی میکنند. این ایموجی میتواند به انتزاعی ضربه سرقت کردن به شخصی دیگر خواه دعاکردن باشد. علاوه کنار این، نمیتوان تأثیر فرهنگی ایموجیها را نادیده گرفت. مدتها است بازاریابان پهلو تأثیر ایموجیها آگاه هستند و از آنها در تبلیغات خویشتن مصرف میکنند. این امر میتواند بوسیله افزایش خلاقیت برند و جذابیت شرکتها کمک کند.آیندهی ایموجیها
کارتل یونیکد هرسال ایموجیهای جدیدی منتشر میکند؛ درنتیجه، طیف فرهنگی ایموجیها با هربار به روزرسانی iOS و اندروید بسط پیدا میکند. برای مثال درون بوسیله روزرسانی سال ۲۰۱۷، موجودات اسطورهای (انباشتگی دریایی، جن، الف و خون آشام)، غذاها (پای و ساندویچ و بروکلی)، حیوانات (دایناسور، زرافه، گورخر و جوجه تیغی) و کاراکترهای نادیده و غریب به مجموعهی ایموجیها تکثیر شدند. در سال ۲۰۱۸، مجموعهی جدید ایموجیها با موی خاکستری یا قرمز و نمادهای فرهنگی مثل چشم نظر به ایموجیها اضافه شد. اخیرا، ایموجیهایی مخصوص افراد ناشنوا و پی حرکتی افزوده شده است. اضافه شدن چنین ایموجیهایی را میتوان یکی از پیشرفتهای بنیادی تو واژگان ایموجیها در نظر گرفت.
با بسط ایموجیها، افراد در سراسر جهان میتوانند اولویتها و تنوع فرهنگهای دیگر را حس کنند. قسمت قسمت کردن اتیه ایموجیها به طراحی و تأیید یونیکد وابستگی دارد. هر شخصی میتواند طرح پیشنهادی خود برای ایموجیهای متاخر را نمایش دهد. در درجهی اول، یونیکد به طرحی اولیه از ایموجی توضیحاتی دربارهی دلیل استفاده از آن و معنی اش در واژه نامه ایموجیها احتیاج خواهد داشت. پژوهشگران دانشکدهی سلامت عمومیدانشگاه جانزهاپکینز و مؤسسهی بیل و ملیندا گیتز، ایموجی مگس را به نشانی راهی برای توصیف بهتر بیماریهای مرتبط با حشرات مثل نوبه و زیکا معرفی کردن کردند.
همگی پیاده شدن کلمه انگلیسی مسلط نیستند. همه نمیتوانند پیامدهای پزشکی زیکا را مستقیما درک کنند و همه نیز باسواد نیستند؛ اما آیکن مگس برای همگی مفهوم است. مقبول چنین ایموجیهایی تیری نیکوکاری بخاطر آیندهی ایموجیها است و میتواند فرهنگ و ارتباطات جهانی را لباس دهد. حالا تعداد ایموجیها به ۱۸۰۰ عدد رسا و حس آنها بسیار ساده است.
بیشتر بخوانید:گزارش مالی آلفابت در سه ماهه مبدا ۲۰۲۰ منتشر شدگوگل به متعاقب دستیار به استودیوهای ورزش سازی برای تولید بازیهای بزرگقابلیت پرونده ارتباط اندروید احتمالا بوسیله عارض منطقهای منتشر میشودتمامیاعلان کنندگان در گوگل باید هویت خود را مشخص کنندآخرین نسخه توسعه دهندگان اندروید 11 منتشر شد